Installatie

Bij Scouting Goirle staat er voor ieder nieuw lid een spannend moment op de planning: de installatie. Dit is een feestelijke ceremonie waarin het aanstaande lid symbolisch geschikt wordt bevonden om scout te zijn en zijn of haar uniform ontvangt. De installatie vindt enkele weken na aanmelding plaats en wordt bijgewoond door familie. De leiding geeft vooraf aan welke benodigdheden er besteld moeten worden en welke informatie er verder nodig is. Bij vragen kan de leiding worden aangesproken.

De installatie is een belangrijk moment voor de nieuwe leden bij Scouting Goirle. Het symboliseert dat het aanstaande lid geschikt is om scout te zijn en krijgt daarbij het complete uniform bestaande uit de Scoutfitblouse, MacLean das en blauwe broek. Tijdens de ceremonie legt het nieuwe lid de wet en belofte af en krijgt het de bijbehorende badges en emblemen vastgestikt. Het nieuwe lid wordt gefeliciteerd met de linkerhand en kan vanaf dat moment trots zijn of haar uniform dragen.

Voorafgaand aan de installatie geeft de leiding aan welke benodigdheden er besteld moeten worden via de Scoutshop, waaronder de Maclean das, de blouse in de kleur van de speltak en de installatietekens van Scouting Nederland en de speltak. Het naambandje van Scouting Goirle voor op de blouse wordt bij de installatie uitgereikt. Verder kan de leiding informatie geven over het T-shirt van de speltak, wat een vervanging kan zijn voor de blouse in de zomer. Bij vragen over de installatie kunnen de nieuwe leden zich wenden tot de leiding.

Wat heb je nodig voor je installatie?

Alle benodigdheden zijn te bestellen via de Scoutshop:

Via de leiding kun je informatie krijgen over:

• Naambandje van Scouting Goirle voor op de blouse (krijg je bij de installatie)
  • T-shirt van de speltak, als vervanging van de blouse in bijvoorbeeld de zomer, te koop bij de leiding.

Vragen over de installatie? Spreek daarvoor je leiding aan!